Wednesday, November 23, 2011

KK Family Trip Part 2

Berzaman gak nk menyambung part 2 ni. Maaf la yer. Sikap malas berleluasa skrg ni.

Tp sebelum tu nk nyatakan sekali lg yg aku stay kat Marina Court Resort Condo. Bersebelahan Promenade hotel dan berhadapan laut. Condo ktrg amek tu 1 malam RM230 which includes 3 bilik,tmpt masak,tv kat living room dan meja makan semua la. Lengkap. Tp actually byk jenis condo tu. So harga berlainan.

 



Ok sambung utk hari ketiga. Bgn lewat sket sbb janji ngn abg driver utk bwk kami semua ke Jetty kul 9am. Tak jauh pon jetty ngn condo ktrg tu. Kejap je dh sampai. Ktrg sewa 1 bot utk 1 family. So mmg best la. Sukati nk buat apa. Nk snorkle lama-lama pun takde hal. Tp ktrg pegi 2 pulau je (Pulau Mamutik dan Pulau Manukan) then snorkle kat tmpt lain sbb area pulau tak byk ikan. Jom layan gambar.
















Blk condo dlm kol 3lbh gitu sbb dah nk hujan. Semua pengsan lps tu. Mlm tu masak sendiri lg. So tak g mana2 la. Jimatkan?hehe.

Keesokkan paginya iaitu last day di Sabah, packing barang dulu. Then adik aku ajak g Filipino market nk membeli belah sket. Aku tak teruja sgt nk membeli sbb masa tu tak gaji lg dan nasib baiklah aku tak minat nk pakai pearls. haha alasan. Tp si husband beli la brooch,gelang pearls utk family die,keychains and fridge magnet utk kwn2. Oh tak lupa gak amplang. Esok kena bwk opis ni. haha dh berzaman simpan dm kotak. Asek lupe je. :p





Tgahri tu checkout kol 130pm letak semua bagasi kat kt condo lobby. Byk kot nk angkut skali dlm van. dh la flight kol 930 mlm. So ktrg pon pusing2 la KK smp tertido2. Sedar2 je abg driver stop kat 1 kedai ni jual lokan panggang n kelapa bakar. Sedap!1st time aku mkn lokan ni. Berdulang2 oder.




Dh mkn blk area condo singgah lg Filipino market sbb kak ipar tak beli pape lg. Semak sket ptg2 sbb ramai org. Pastu off g airport. Bertapa la kt situ sbb flight delayed smp kol 11mlm.haih. Takpe la kan nasib baik gak. Sbb mlm tu hujan. Alhamdulillah selamat smp lcct kat kol 2 pagi.
Total hangus utk tmpt tggl,mkn,transportation,bot,ticket msk Pulau,Poring dan Kinabalu park sorg RM500. Ok la kan?kalo makan seafood aritu lebih aku rasa.So agak jimat la.hehe.

Maka dgn itu tamat la cerita KK Sabah aku. At last. haha. K la bye!

-aai

No comments:

Post a Comment