Friday, December 12, 2014

Seminggu di rumah sendiri

Haluuu.. Dah Jumaat pon. This whole week aku duduk rumah sendiri kt Melaka. Work from home. Rabu ada maternity check up and Khamis Selangor cuti. So hubs pergi kerja dari sini. Jimat la masa sejam pergi balik. Dan everyday jugak la aku masak eventho lauk simple je. Ye lah kereta dia bwk so mmg xleh nk keluar cari makan pon time lunch. Better lah masak. Kami laki bini pon x makan lauk leceh berkuah ni. Ikot selera aku lak nk sambal ajer. kekeke. Seb baik laki jenis x kisah.

Ahad lps, we received our 1st overnight guest. Thanks Ana sudi tido rumah kami. Sbb Ana teringin nk mkn kt Pak Putra Tandoori so Ahad mlm tu kami dinner kat situ. Pastu hubs bwk round smp Klebang then balik. Pg tu pon breakfast beli je sbb aku x larat nk masak. hehe. X senonoh kan tuan rumah. Next time ye i masak.

Nak cter psl check up  pulak. Berat dh 71.4kg. Naik 2.9kg from last check up. Doc ckp byk gak naik tu tp xpe lah. Pastu result MGTT clear xde kencing manis. HB pon cantik. Then doc tanya aku if aku ada benda nk tanya kot2 ada problem pape. Aku ckp xde cuma 1 je lah kadang2 ada keluar mcm clear water tp sikit je lah. Yg tu next visit baru tau result sbb doc baru amek sample kt bhgn bwh aritu. Aku kan ada history GBS. So nk confirmkan ada lg ke tak utk pregnancy kali ni. Then scan anak. Aku ckp nk buat 3d. Confident je kan rupanya insurance x cover. Terpaksa la byr RM143. Cis betul AIA. 
Masa scan nmpk la baby pipi tembam. Pastu doc ckp "hidung dia ikut husband u. Pipi pn sama". Pastu ktrg gelak2. haha. Sbb laki aku mcm blur2.



Dok rumah sendiri ni, semua benda kena buat sendiri. Mostly kt dapo la. Tu je tmpt favorite aku. Yg lain tu aku buat mana yg larat la. Bhgn atas aku mmg x naik. Laundry pon laki yg buat. Tp smlm aku basuh la baju-baju baby. Tinggal nk lipat je tuh. Yg Safiyya lak makin menjadi-jadi perangai nak perhatian dia. Maybe dia bosan sbb bila daddy dia g keje tggl ktrg berdua je. If kt Rembau ada la uwan ngn atok nk layan dia. Ok tu je la kot nk update. Bye!

No comments:

Post a Comment