Wednesday, December 3, 2014

Pullman Putrajaya Lakeside

Tu dia in 2 weeks check in 3 hotel. Haha. Alah yg ni last. Dah takde budget. Aku mmg niat nk bwk Safiyya dok lepak hotel before aku bersalin. Lgpon dia suka dok hotel. Suka mandi kat bathtub tp x suka mandi kat pool. Menjerit-jerit. Apsal tah.

Why Pullman? Sbb aku dh x larat nk travel jejauh. Takleh dok lama dlm kete pon. Max sejam. Lps tu mula lah sakit belakang, perut x selesa. So after check out from Summit, ptg tu check in Pullman pulak. Lgpon esok mlmnya tu ada family gathering kat rumah abg aku kt Semenyih.

And it was a good decision sbb weekend tu ada parents & baby expo kt PICC. Dekat sgt dh ngn Pullman. At first ktrg booked bilik deluxe without balcony. Dh masuk bilik skali tgk twin bed. Aku xnak. Mcm cramp sgt bilik dia. Rimas. Lgpon Wan mmg booking king size bed. Dia g kaunter balik and ktrg dapat bilik deluxe with balcony. Puas hati. Toilet besar. Bathtub pon besar. Suka lah Safiyya. Brp kali mandi dia dlm tu.
Jumaat mlm tu ktrg dinner kat Padi House Putrajaya. Lps tu terus balik hotel x g mana dah. Aku penat.








Esoknya tu breakfast kt hotel around 9 am. Ramai gak org. Breakfast spread byk gila. Rasa ok la xde la sedap sgt tp puas hati.
Then lepak bilik. Wan layankan Safiyya mandi kat bathtub. Then turn aku pulak berendam. Kol 2 lbh camtu baru keluar cari makan kt Cyber. Tu pon aku x mkn sgt sbb dh kenyang air. Lps makan ktrg terus ke PICC. Ok la expo dia. Bkn expo yg ada jual segala mak nenek stroller,diapers tu. Pureen pon xde. Tp aku dpt la beli apa aku nak. Mcm bantal newborn, tummy binder, minyak telon, tuam, set mandian sbb husband terpengaruh ngn SA Johnson, gugu swaddle, bakul baju comel ngn soft toy yg ada lullaby song. Tp Safiyya lah pakai dulu. Haha. Oh borong barang Loreal gak sbb murah giler. Ktrg mmg pakai syampu Loreal. Yg botol besar tu rm9 je. Conditioner standard size 2 rm10. Lipstik Maybeline RM10. Kat RM100 gak abes. X memasal. Safiyya dpt la 1 set top ngn skirt. Byk gak ktrg spent. Aku mmg dh ckp kt Wan kalau boleh settle barang baby cpt sbb lps ni senang cuci and packing terus. Just in case if tetiba aku warded lg ke apa kan. Surprisingly kaki aku x sakit masa ni. Kalo bab shopping kannnn. Hahaha. Tp balik bilik melepek lah.





Mlm tu pergi rumah abg aku dinner. Makan sedap. Kari kepala ikan (aku x mkn pon), sambal kentang, sayur campur, sambal ayam cili api. Woah terbaek. Aku just buat fruit cocktail je for dessert. Mlm tu balik bilik terus pengsan anak beranak smp pagi. Aku bgn sekali je sbb wee wee. Seb baik sedar gak kol 9. Gosok gigi terus g breakfast. Haha. Oh hari ahad mmg ler ramai gila manusia kt Pullman. Xde meja kosong. Kalo ada pon x kemas lg. Ngn sudu garfu xde.


Lps breakfast bwk Safiyya mandi kt pool tp dia menjerit menangis nk keluar. Dok berzikir panggil "mommy,mommy". Hangin je aku. Terus aku ajak balik bilik. Packing semua. Mandi siap check out at 1230 pm.

Lps check out terus g Alamanda lunch kat Kenny Rogers. Safiyya tido je mmg aman lah. Sebelom tu laki aku mmg dia tanya apa aku nk carik kt Alamanda. Haha. He knows me so well. Aku ckp nk beli seluar kt Uniqlo. Kalo x larat jalan nnt amek wheel chair. Lol.
Mmg amazing bila shopping kaki aku x sakit. Haha. Sempat lah ke mothercare beli rompers baby. Then terus balik. Now tinggal mitten, booties ngn changing mat.








As for the hotel, if ada rezeki lebih boleh dtg lg. Bilik best, servis pon ok, makan pon not bad. Berbaloi lah dgn apa kami byr. Till then, bye!


- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment