Monday, December 15, 2014

Luahan

I'm now at 34 weeks of pregnancy. Tgh lemah bdn sbb mlm td muntah tetiba. Xtau la masuk angin ke or sbb mkn clams. Cpt penat bila buat kerja tp nk buat gak sbb rimas kalo x mengemas. Nk harap org x capai expectation lak. Bila berjalan lama sgt kaki n bhgn bwk start sakit. Pinggang pon. Dh mcm xleh nk jln. Smp rumah mmg rest terus. Ni mmg degil xleh nk dok dendiam. Nk berjalan gak. Haha.

Lg few weeks je nk bersalin. Ikut time Safiyya bersalin awl seminggu means lg sebulan je lah. Sometimes aku rasa x sabar sgt nk bersalin. X larat nak bwk perut, rasa x sedap badan, makan memilih sbb loya tu kejap ada kejap takde dan cpt mengah. Nk buat apa pon terbatas. Kesian kat Safiyya sbb dia nk perhatian tp aku xleh nk bg sepenuhnya. Last week seminggu dok sendiri rasa penat sgt. Husband blk mlm. Rasa emosi x terkawal dh bila exceed limit penat tu. Aku harap time nk beranak nnt ada org aku leh harap nk bwk aku g hospital.

Tp sometimes aku dok fikir, ready ke aku nk jadi mak anak 2 ni? Cmne nk divide kasih sayang dan perhatian? Ok ke aku nnt? Lps bersalin Safiyya dulu aku ada 1 moment yg mcm x ready jadi mak lg. Siap menangis. Haha. Hope adik keluar nnt aku xde lah mengalami sindrom tu lg. Kesian anak-anak.

Tetiba buat luahan rasa. Hehe. Sabtu lps husband kerja. Kol 3 pagi baru blk. Rasa nk meletup. Seb baik aku ni bkn kaki drama. Tp mogok gak la. Terus demand nk mkn sushi zanmai esoknya tu.
Siang tu seb baik adik aku dtg so ktrg kuar g jalan kat Mahkota Parade.

Ahad pergi The Shore konon nk mkn kt sushi zanmai tp xde org melayu pn mkn situ. Staff semua chinese so kami ke La Bodega. Ktrg share main dish yg berharga RM38. Tgh bulan kan. Haha. Safiyya mkn french fries. Then order chocolate hazelnut pot. Ok la tp pasta mahal tu mcm x berbaloi je. Laki cakap aku masak lg sedap. Tett. Blk tu singgah Batu Berendam konon nk beli coconut shake skali tutup lak sbb ada pasar malam. Terus beli ayam percik ngn jagung cawan. Wan bantai mkn 3 ketul ayam. Haha.

Tu je lah kisahnya. Blk Rembau mlm smlm gak. Tp ibu kena jaga nenek minggu ni. Hmm kira mcm aku dok rumah sendiri je la xde org tolong aku jaga anak. Huahuahua. Xpe lah redha. Anak sendiri takkan nk soh org jaga ye x. Larat x larat pon kena gagah gak. Berdoa Safiyya x byk ragam je wpon skrg ni lah ragam dia buat aku sakit hati. Dh tau x lama lg nk dpt adik kot. Heh. Ok la tu je bye!

- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment