Tuesday, October 14, 2014

Cerita hujung minggu lagi

On Saturday, we went to my friend's wedding dekat Seri Merlong, Batu Pahat. It's quite a long journey. Bertolak around 1120 am after settle buat laundry. Pg tu actually ktrg plan nk pegi breakfast dekat Kluang Rail Coffee tp mcm penat nk bgn pagi. So end up goreng fries,chicken balls ngn tempura nugget je. Alas perut.

Sampai sana dh nk pukul 2 ptg x silap. Pening la kepala sbb lapar. Safiyya ok x byk ragam. Dia xnk nasik sbb nmpk kerepek pisang. Favorite dia. Ni je gambar paling senonoh kami dgn pengantin.





Ada la dlm stgh jam duduk, dh amek gambar ktrg pon terus gerak balik Melaka. Sbb laki aku nk beli aircond. Malam sblm tu aku dok bising panas xleh tidur. Huhu.
Seb baik ada kedai yg nk installed ptg tu gak. Dh almost 6 pm kot masa tu tp harga biasalah mahal sket.

Mlm tu aku ckp kt Wan nk beli kuali sbb esok paginya aku nk buat fried macaroni. Teringin. Dh beli terus blend cili siap2. Gigih ok. Haha.

So terhasil la fried macaroni for breakfast dan juga lunch esoknya tu. haha. Byk giler padehal mkn 2 org je. Lps tu buat fruit cocktail. Saje buat sbb barang dah ada.
Pastu sambung lipat baju. Larat 2 bakul je.





Ptg tu dpt tido kejap bangun je kebulur. Terus masak sambal ikan bilis kentang, sawi masak air ngn telur dadar. Kol 7 pm early dinner. Laki aku suka la. Terus plan nk beli barang masak utk next weekend. Aku je la larat ke tak. Huhu. Seb baik la laki jenis x susah bab makan. Bkn pemakan gulai or kari cm ayah aku.


Kol 8 lbh gerak balik Rembau tp singgah minum kt A&W. Laki aku yg x kenyang2 order waffle. X memasal aku pon kena makan skali. Takut dh nk timbang. Ok la tu je bye!

No comments:

Post a Comment