Monday, May 27, 2013

Cuti 3 hari


Jumaat:
Cooked nasi goreng kampung for breakfast. Rasanya 1st time kot buat.haha. Tetiba rasa teringin nk mkn ngn drummet tu yg rajin nk masak tu. Husband kata sodap! Nk amek hati mungkin.heh.
Then terus g umah kakteh aku bwk Safiyya mandi mini pool. X rendam abis sbb dia selsema. Ltk dlm pelampung je. Suka kemain. Terlompat2 la budak kecik tu. Tp muka mcm kena paksa sbb mengantuk.haha.






Lps solat jumaat dan lunch ktrg gerak g Senawang nk amek barang berharga yg di order sebulan yg lalu. It's for mommy and baby. Same pattern. Love it!
Then beli barang sket utk tgk ironman3 kat rumah beramai2. Tp mlm tu Safiyya menangis pulak. Xleh nk tdo lena. Dh tdo tp ble terjaga dia menangis smp meleleh air mata. X penah begitu. Aku rasa ada yg mengacau as nenek aku ada kt rumah. Poor my baby.

Sabtu:
G breakfast kt luar,lps tu layan hansel & gretel. Tghari grk balik Umbai.
Smp Umbai amek mak mentua aku bwk g kedai karpet. Dia suruh ktrg survey2 design dan harga. Mentua aku peminat karpet. Kt rumah tu dh berlapis2 karpet dia boleh order lg 2 keping. wah keping!haha. Layan kan aje. Dh ada yg aku suka. Bgs org kedai tu bgtau mana karpet yg x bgs utk budak dan org yg ada allergic habuk.



Mlm g amek infant car seat kt member aku lps tu terus blk rumah sbb Safiyya tido ngn lenanya. Kesian pulak kalo nk dinner kt luar so ktrg tapau je. Awl jugak la Safiyya tdo mlm tu. 8 lbh dh tdo smp ke pagi.

Ahad:
Bgn awl dlm kol 6 pg cmtu sbb Safiyya dh merengek nk keluar bilik. Main2, bwk round kt luar rumah lps tu kejut daddy dia sbb kak ipar aku soh g beli breakfast. Msk kete lps beli breakfast Safiyya pon tdo. Bgs.
Aku bg Safiyya nasi impit ngn kuah soto sbb dia xnk mkn biskut farley. Dia mkn gak la tp mcm xleh byk2 sbb benda tu x hancur sgtkan. Lps tu ktrg siap2 nk g wedding kt Seremban 2.




Lps g wedding tu ktrg g cari butik Sahara Zahret. Kakak2 ipar aku memborong. Aku pon terjebak beli sehelai mermaid skirt. Baju nnt cari yg murah2 je sbb skirt dh mahal.haha.
Then blk Melaka sbb nk hantar abah ngn nenek. Dinner siap2 kat char kuew tuaw berkuah dpn Sharifah Rodziah. Sedap jugak.



Kol 10 lbh cmtu baru la smp Rembau. Aku ngn Safiyya pengsan terus. Penat oih.Seb baik Safiyya x bgn byk kali.

Harini kerja smp Jumaat.Argh.
Till then,xoxo!

2 comments:

  1. alololo comelnya dia pakai baju tiger..muka memang mengantuk gila dah tu..hahaha

    ReplyDelete