Monday, April 7, 2014

Our Saturday

Seharian aku keluar dengan encik suami dan anak Sabtu lepas. Dari pukul 11 pagi sampai 12 tengah malam. Misi dia adalah settlekan apa yg patut untuk rumah kami.
Lepas breakfast terus la gerak ke rumah kami. Nak check dinding yg dah pecah tu. Cepat orang indon tu buat kerja. Sekarang kena touch up pulak. Wan suruh aku pilih warna nak cat bilik. Then ada orang datang check defect yg Wan report 2 bulan lepas. Wan dah marah baru dia nak datang. Kami bagi masa kat diorang siapkan defect tu by this week.

Dah settle situ kami jumpa contractor utk kitchen cabinet pulak. Nak confirmkan balik warna for the cabinets and table top. Dia cakap KC akan siap dalam 2-3 weeks. Hope by end of this month siap la.


Lepas tu kami ke Lorenzo nak booking arm chair yang aku suka sampai teringat-ingat. Haha. Lorenzo kat Cheng tu nk pindah so diorg buat clearance stand/table lamp 50%. Aku cakap kt Wan ada 1 tu matching sangat ngn sofa kami pilih. So kami pon beli. Masa ni Safiyya meragam. Ntah apa la tak kena sikit2 nak menangis. So before buat payment kitorg g lunch dulu kt Dominos. Dekat situ jugak.

Dah bayar apa yg patut, Safiyya pon tidur dgn lenanya dalam kereta. Masa ni Wan g survey aircond sorang. Aku stay je dalam kereta. 2 kedai dia g tgk. 1 tu mmg ramai kawan dia recommend sbb murah. Lepas tu Safiyya bangun, bawak dia pegi gunting rambut dekat Salon area Bachang. Nail and hair salon. RM5 je sbb x gunting belakang. If not RM8. Murah giler kot. Last time gunting kt The Color Shop Jusco, RM15. Tp sepanjang nak gunting tu la anak aku melalak. Adoi.



Lepas tu ktrg ke SSF pulak. Aku nk cari standing mirror. Dulu aku ada tgk RM199 jenis kayu tp yg tu takde. Yg baru ni belakang jenis besi. If member dapat la RM169. Wan suruh beli terus sbb tinggal 3 je stock. Ada few things ktrg survey. Nak tgk kat Ikea dulu compare harga. Masa aku tgh bayar, Wan bwk Safiyya naik atas ada  clearance few stuffs. Safiyya amek stickers utk dinding tu. Comel. Wan suruh je amek nnt nk deco playroom Safiyya. Siap beli blackboard easel sbb murah. Laki aku kalo utk anak amboi suruh amek aje. Nasib baik la muat nak letak dalam kereta. Siap jatuhkan seat sebab lamp ngn mirror tu panjang.

Malam tu kami makan kt Rahman seafood. Sedap makan kat situ cuma tomyam campur tu dah sejuk. Lepas makan, Wan jumpa kwn dia yg buat wiring tu bg kunci rumah. Minggu ni dia kena pasang segala lampu dan kipas. Aku ajak Wan balik terus tp dia offer nak minum kat Coffee bean x. Aku mmg ok ajer. Masa tu dah pukul 10 mlm. Jusco tutup pukul 11 so kami merayau pulak dalam tu. Wan nk survey padlock. Aku beli toothbrush ngn toothpaste utk Safiyya nk bwk travel. Kebetulan ada babyfair dlm tu. Lepas tu sempat beli cd Bruno Mars. Berkali-kali Wan dok repeat When i was your man tu. So ketinggalan laki aku. lol. Jusco dah gelap baru ktrg keluar. Hahaha. Safiyya mmg tido lena terus smp pagi. Penat teman mommy daddy berjalan seharian.


Ahadnya kami ke Kemaman Terengganu. Tu next entry. Till then, xoxo!

No comments:

Post a Comment