Thursday, April 10, 2014

Home Progress - The grill

Mari bercerita pasal grill rumah. Benda paling penting nak masuk rumah adalah grill. Bahaya ok xde grill. Kang senang-senang org nk pecah masuk. Huhu. Kitorg tunggu grill siap pasang baru start masuk barang lain dalam rumah.

Actually takde byk citer sangat bab grill ni. Buat dengan kawan Wan je. Aku dah cakap awal taknak wrought iron, nak warna putih dan simple ajer. Aku x sure apa jenis besi dia guna. Total cost grill 1 rumah siap powder coating bahagian bawah je almost RM6k.

Outcomenya ok je kat aku cuma aku kurang suka yg jarak antara grill tu lebar sejengkal. Patutnya x selebar itu. Tp biasa la bila laki tanya aku tak take not. Dia lak ikot je aku. If aku kata ok dia pon terus OK. ZzzZzZzz. Tp takpe la bila tengok dari jauh ok je. Takde la nampak cacat pon. Hehe.
Jom tengok gambar yg dh amek lama nih.

Kanan: Main door ; Kiri: Bilik utama bawah

Sliding door

Bucu bawah dekat ruang tamu

Bucu tingkap bilik belakang

Pintu dapur

Tingkap dapur

Ni je yg ada dalam folder. Ada part tingkap tinggi dekat tangga tp lupa nak snap. Hehe. So inilah grill rumah kami. Simple je. :)

Till then, xoxo!~

No comments:

Post a Comment