Thursday, April 11, 2013

Semalam di Ikea

Semalam hujan lebat wei kt KL. Aku silap lak boleh ikut MEX lps tu stuck kt Sprint highway and paling worst traffic light nk ke TTDI rosak! Seb baik takde apa2 wpon ada kereta myvi tu bangang sgt nk langgar bambee aku. huh!


Apa pon syukur selamat sampai ke pangkuan suami dan anak. Cewah. Laki aku kasi laporan yg baik2 je psl Safiyya. Bgs betul. Well behaved anak aku. Kalo ngn aku? Mmg naik hantu.haha.

Planned semalam nk dinner kt Mukha tp MIL dh masak lak so mkn kt rumah je. Then lps Maghrib ke Ikea. Yeay! Hajat di hati nk beli shoes boxes je sbb kasut2 aku kat rumah ibu aku campak dlm kotak Mamypoko Safiyya je ok. Tragis gila. So aku ngadu kat laki dan dia pon terpedaya sbb dia pn beli gak nk letak dlm kereta.

Keputusan kami ke Ikea mlm tadi adalah sgt bijak sebab clear ok. Takde org. Nk tido atas katil display tu pn takde hal. So dpt la kami survey apa yg patut utk rumah kami nnt. Ini adalah antara design kitchen cabinet yg kami suka. Yg merah tu aku je suka sorg. *sigh*






Kononnya kan nk survey je beli tu mungkin esok lusa tp takde makna. Aku amek storage box yg besar 1, yg shoe box size kecik 2 (total 8), sippy cup, wood learning block and panda soft toy for Safiyya, scented candle, plastic clipped and Ikea blue bag. Rasanya itu je kot. Tu pn aku nk beli carpet la, cermin la, towel Safiyya la tp laki aku suruh bersabar. hahaha. Masa nk beli shoe boxes tu sales assistant ckp kalo ada Ikea family card dpt murah. Harga asal rm49.90/4pcs. Ada Ikea card rm39.90/4pcs. Ok la murah rm10.  Boleh register terus yg Ikea family tu and dpt temporary card. Bgs betul.

Safiyya behave la masa mula2 tp dh hujung2 dia start menjerit2. Tanda2 nk tido. Aku dukung dia jln jap then dia tido. Fuh seb baik. Lps tu ktrg ingt nk mkn dessert kat restaurant Ikea tu tp tggl meatball ngn potato je lak. So ktrg ke coffee bean kt the curve. Lepak kejap sementara laki aku pk jln yg x jem nk balik Melawati.






Harini plan nk ke Mukha then ke Houz Depo. Harap jadi la.
Till then, xoxo!

1 comment:

  1. weewit u beli rumah kt mane u. bestnya ada kabinet dapur. pasni lg rajin masak la u. weee

    ReplyDelete