Monday, March 31, 2014

3 days

Hello Monday! Aku bangun awal harini sebab Safiyya x sihat. Lepas aku amek temperature dia pukul 440 am tadi dia terus bangun cari ibu aku. Ibu pun masukkan dalam buai. Aku dah letak towel basah siap-siap. Dah masuk ubat bontot kt KPJ tadi now ok sket dia.

So let's story about the past 3 days. I had a great times with my family and friends.
Jumaat aku cuti sebab nak lunch date with girlfriends. Wan tolong hantar sbb tayar kereta pancit sikit so risau nak bg aku drive g KL dia pon hantar. Dah alang2, kami pon ke Houses Lighting in Puchong borong lampu hiasan. Almost RM700 habis. Tp mmg murah. Kalau kt Melaka habis beribu kot.
Settled je terus g The Gardens lunch kat Sushi Zanmai. My friend's treat. Sedap! Thank you Mazura belanja kami! Oh husband tentu lah x ikot sbb kena g solat Jumaat. Heee.






After lunch ktrg g shopping kt Mango and Pumpkin Patch. Kali ni dapat duit shopping so beli la 2 top utk aku 1 cardi and 1 sneakers utk Safiyya.


Pastu pukul 4 pm suami dah call banyak kali nk pick up. Jumaat kan "jam day" tambah pulak hujan lebat. So dgn rushing leaving the girls. Takpe next time dating lg.
Pastu kami early dinner kat Tappers Cyber. Pukul 6 lebih sampai Jusco Seremban 2. Sambil tunggu our movie start at 8 pm sempat la g tengok perabot. Hehe. Ya seharian kami keluar hari Jumaat tu. We watched Captain America: The Winter Soldier. Bagi aku best je. 2 jam lbh gak. Keluar wayang at 10 ++ terus masuk Jusco belikan Safiyya mainan. Guilty tinggal dia lama-lama.
Ktrg sampai rumah at 11 pm tu Safiyya tgh active okay. Excited tgk ktrg balik kol 3 pagi baru dia tido!

Sabtu pulak semua bangun lambat. Pukul 12 lebih baru gerak g Melaka. Singgah rumah dulu nak letak semua lampu yg penuh 1 kereta. Then pergi amek tiles yg dah order dekat 2 weeks. Finally! Hujan lebat gak haritu so mmg most of the time duduk dalam kereta je. Lps tu ktrg pegi tukar tayar dan rim kereta. Not in the plan pon tp suami kata dh lama teringin nk tukar. Gituuu. Lama wei dok dalam kereta je sbb Safiyya tido. Settled je terus gerak blk rumah jap drop tiles then baru g Seremban for family dinner. Dinner was at 8 pm dekat City Park Oriental Restaurant Seremban 2. Thank god mmg akak aku dh booked awal. Punya la ramai org sampai sanggup tunggu berdiri lama.






Look at those foods. Alhamdulillah sedap!

Ahad, after our heavy breakfast kami ke Melaka lg. Dgn aim utama nk beli down light and kipas. Tp Safiyya lena pulak tido sampai aku lapar. Terus ajak suami g makan dulu. So we lunch at Wong Solo sebelah Mahkota Parade. After lunch pergi shopping sket. Aku mmg nk beli gym shoes sekali ngn track bottom. Konon start April nk pegi gym. Dh register pon. Hope istiqamah la aku nk bersenam. Amin. X memasal gak la beli swimming suit utk Safiyya just because it's on 50% less. Hehe. Kena selalu la bwk pegi mandi kt pool cmni.


Oh and that Crocs shoes, asalnya encik suami dh janji ngn anak dia nk beli. Mcm la budak tu fahamkan. Haha. Sebab ada 50% less utk "pick me" tag aku pn terus beli sepasang. Safiyya punya 40%. Ok sangat kan.
Lps dah take away Starbucks, terus kami ke kedai lampu balik. And we are now settled on this part. Semua lampu dan kipas dah lengkap. Lepas ni fokus bilik pulak. InsyaAllah.







Mlm pulak groceries shopping almost 3 jam dekat Mydin. Nasib baik Safiyya tido lama. Dapat la memilih dgn tenang. Then dinner dekat Burgerbyte MiTC. Lps tu terus balik. Smp rumah Wan yg perasan badan Safiyya panas. Huhu.

Wah what a long story. Heee. Please pray Safiyya cepat sihat ye.
Till then, xoxo!

No comments:

Post a Comment