Thursday, October 31, 2013

Safiyya meragam lagi

Mlm td hubs ajak teman g bank. Maka keluar la kami ke bandar Tampin. Tampin ni mlm2 mati takde apa sgt. Nasib baik la ada Secret Recipe. Kira ok la nk chill2 kan. Cewah. Sbnrnya ktrg mmg saje nk bwk Safiyya keluar. 2,3 harini dia cranky x tentu psl. Nk kata teething takde pulak nampak gigi keluar or drooling ke apa. Tp merengek2. Lps tu xnk mkn,kurng menyusu. Risau gak aku kan. Budak ni kalo sakit diorg x reti nk bgtau selain dari buat perangai la kan. Aku ni lak balik keje penat lps tu Safiyya lak mengada2 mmg kena marah dia. Kesian. Aku punya rasa bersalah mmg rasa nk lari dari rumah. Rasa nk nangis semua lah. huhu.

Aku blk kerja smlm pn Safiyya kurang active. Ibu ckp dia penat tu x tido. Aku direct feedkan dia terus tido dgn x mandi lg. Lps tu aku nk smpn stock EBM, aku tgk ada lg 3 botol dlm peti. Patutnya tggl 2 je. Means Safiyya minum less than 8oz smlm. Adoi.

Masa bwk keluar mlm td baru la dia ceria. Mulut bising. Aku risau kalo anak aku senyap. Mesti ada x kena. So kalo dia start bebel jerit tu insyaAllah dia ok. Kat SR aku order choc cheese berries. Wah beriya Safiyya mkn. Lapar la tu. Lps tu take away spaghetti bolognese. Bekalan kalo dia nk mkn. Sbb aku x dan nk masak. Saya bukan malas tp penat. ahaha. Smp rumah dia x tido lg aku bg la sket spaghetti tu. Abes dia mkn. Ibu aku cm terkejut. Org tua ni dia x rasa budak2 nk mkn benda2 selain nasik. Tp anak aku ni ikot apak dia perasaan mat saleh mkn spaghetti. Eh?haha.

Kol 12 mlm baru Safiyya tido. Tunggang terbalik dh rutin tido. Aku berdoa ni hanyalah 1 fasa nk alih bulan. Sbb yg aku perasan every month mesti Safiyya akan buat perangai xnk mkn xnk susu. Td aku called ibu. Dia ckp xnk nasik tp mkn spaghetti. Ok la kan. Jgn x mkn lngsng je. Ok la tu je. Bye!









Till then,xoxo!

No comments:

Post a Comment