Tuesday, October 29, 2013

Budak jalan terkedek-kedek

Saje nk letak video Safiyya jalan terkedek-kedek. Thanks to IG leh record video for 15scs. I know i am too excited tp biarlah. Anak sorg kan. Lgpon aku gembira Safiyya dah pandai jalan at 13 months sebab mak aku n kwn dia ckp Safiyya lambat jln. Siap ckp setahun 3/4 bulan baru jalan tgk dari gaya. Boleh? Ada makcik tu siap ckp tapak kaki Safiyya bulat. Dah rata baru dia jalan. U totally wrong makcik! Dh la ayah aku suka ckp anak aku malas. Hoi stress ok! Paling optimis kakteh aku. Dia je confident Safiyya akan jalan by setahun 2 bulan. Dia slalu encourage Safiyya jalan. Anak2 akak aku sume jalan cpt sebelom setahun. Yg laki la. Anak pompuan kan selalu lambat jalan. And to be surprise Safiyya jalan sebelom setahun 2 bulan. Alhamdulillah i am a proud mommy!
At 12 months dia dh pandai meniti and jalan kena pegang 2 tgn. Skrg dh pandai berdiri sendiri, joget bagai dan boleh u turn siap. haha. Skrg baru boleh bg dia main push and pull walker from fisher price tu. hehe. Jgn salah sangka yer. Aku just nk buktikan yg kebanyakan kata2 org tua ni x boleh pakai sgt. Sbb dia org ni suka compare. Semua budak x sama. Safiyya ni selalu kena compare ngn Amsyar cousin dia yg beza 2 weeks tu. So faham2 je lah betapa aku sentap kekadang tu. Ni pon ibu siap soh aku tanya anak abg aku dh jalan ke belom. Pastu soh bgtau yg Safiyya dh jalan. Mmg takla kan. Sakit lak hati abg aku nnt. heh. Ok la tu je.










Till then, xoxo!

1 comment:

  1. alolo...momey2nyer die jalan...tgn depa ke depan..haha... pinggang tu plak mcm menari twist gitu..haha

    ReplyDelete