Monday, January 14, 2013

Not so productive weekend

Sabtu lps we decided balik Melaka kejap nk jumpa mak abah. Tp sebelum tu ktrg g lunch dlu kat Aida rich cafe area Batu Berendam. It's a mix of western,nyonya and fusion if not mistaken. Tp aku x suka masakan nyonya dia. Masin. But recommended for their western food. Takde la taraf Citrus or Delicious but still ok. I had spagetti carbonara and hot chocolate.





Aku x amek gmbr makanan laki aku sbb x sedap. Haha. Tp air dia laki aku ckp best. Mango frappese x silap. Mcm float tp letak whipped cream. Overall with the price ok la.

Lps mkn, ktrg xtau nk g mana. Nk g Jusco mcm dh bosan so aku ajak laki aku naik river cruise. Saje bwk Safiyya naik. Ticket Rm10 per person and Safiyya free. It was my 2nd time naik river cruise. Yg 1st dlu zaman putus cinta.haha.
Skrg ni kalo naik siap ada la story di sebalik sungai melaka tu. Tp aku dok sebok amek gmbr Safiyya. Siap tdo budak kecik tu.hihi.





Safiyya mmg tdo cmtu kt daddy dia sbb ktrg xde carrier plus Safiyya selesa tdo cara gitu. Kalo ngn aku mmg x tdo la dia. Rasa tulang agaknye.heh.

Then ktrg trus blk Umbai. Singgah jap rumah nek sedara Wan amek mak ngn nek sbb ada majlis bertunang tghari tu. Sampai je situ terus bg Safiyya kt mak. Safiyya dongak 2,3x tgk sape pegang dia lps tu terus melalak.haha. Omg! Dia dh kenal org!harap mak x kecik hati. Semua yg nk amek/agah dia akan nanges. Meleleh air mata ok nanges.huhu. Lps ni kena kerap lg la blk Melaka.

Ahad pulak ktrg dok umah je. Mmg aku dh plan nk masak lunch for family. Adik aku jd assistance tolong sediakn kelengkapan utk buat sup sayur.


Wallahh! Sambal sotong and sup sayur was cooked by me and telur dadar and ayam kg goreng by my lil sistah. Simple je pn tp sbb aku dh lama x masak lauk cmni. Angah aku siap blk kg semata2 nk mkn hasil masakan aku. Hahaha. Laki aku lak mkn bertambah. Alhamdulillah.
So ptg kuar jap g Tampin masukkn duit and beli barang dapur sket utk buat spagetti goreng. Pg ni masak utk laki bwk bekal g opis. Tahun ni mmg kena berjimat demi rumah kami yg bakal siap hujung tahun ni.


So,how was your weekend peeps?

Till then,xoxo!



- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment