Saturday, December 8, 2012

Emosi minggu ini

Hi peeps! Harini sabtu tp aku kerja maka aku bosan. Dh la baru lg kt team ni, access takde asek kena pinjam org punya, senior busy nak knowledge transfer, application xleh bukak kat laptop aku so kena guna pc yg maha lembap. Tp yg bestnya harini x byk kerja. Takyah nk buat media check or whatsoever just monitor je kot. Tu je aku tau tp itu pn terkial-kial. Maklom la 5 tahun aku buat network tu pn level 1 je skali kena buat backup. Training pn x smp 2 minggu dah soh aku masuk shift. Rasa nk menjawap je aku ngn TL aku yg super bangang tu. Operation model konon. Dh access xde cmne nk kerja. Eeiii sungguh beremosi aku smlm. Kalo la laki aku kaya mmg aku resign je terus. Sakit hati. Terus smlm aku g pump susu smp 3x. Tu je wat aku gembira sbb dpt hasil 15oz. Paling byk pernah aku pump dlm sehari. Semoga harini hasil pn byk. Amin.

Ok now mari cerita psl anak. Masa mula-mula nk start shift khamis lps aku siap nk nanges masa nk g keje. Kesian Safiyya kena tinggal lama2. Kt opis dok tgk gmbr2 dia. Mmg rindu gila ok. Blk umah mak aku ckp die mengamok nk tdo. Hari kedua lak pg tu dia ok siap senyum borak bagai. Ptg call ibu, dia ckp Safiyya mengamok pg tu. Ptg pn sama. Slalunya dia ngamok skali sehari je. Ye itu mmg style die skrg. Safiyya jenis ssh nk tdo siang. Kalo tdo pn x lena. Bila dia dh ngantuk sgt tu yg mengamok. Cmne nk buat ha? Perlu ke aku beli buaian? Sbb bila letak kt rocker kena buai je. If stop dia jaga merengek2. Ibu aku smp naik stress sbb xleh nk buat keje lain. Harini daddy dia ada. Otw g keje td laki aku siap sent gmbr Safiyya tgh tdo. Laki aku ckp lps ibu aku mandikan Safiyya, laki aku bg susu pastu dukung bawak round luar rumah trus lelap and letak dlm rocker. Bangga gila laki aku dpt tidokan anak tanpa mendengar amukan dia.hehe.
Skrg aku risau camne nk tgglkn dia bile start night shift nnt which is next 2 weeks. Dia x penah tdo ngn org lain even laki aku. Mmg setiap mlm tido ngn aku sbb bf sambil baring. Tak penah aku letak dlm cradle mlm2 sbb leceh nk g angkat nnt. Laki aku mmg  tdo tmpt lain sbb katil x muat. Takut terhimpap anak. Laki aku kalo tido jenis nk menyiku je. Aritu masa kt Penang tdo skali sbb katil king. Tgh mlm aku jaga tgk siku dia dkt giler ngn kepala Safiyya. Fuh bedebarnya. Kalo kena mmg siap la. Mmg aku pesan kat ibu je nnt tlng tgkkn Safiyya. Terpaksa la kan.

Eh korg dh tgk Breaking dawn part 2? Itu adalah 1st movie aku tgk selepas beranak. Haha. Sempat g tgk sbb laki aku cuti balik dari Penang aritu. Safiyya tggl ngn ibu aku. Kejap je ktrg kuar. Tgk wyg kt MBO Seremban yg bosan gila pastu lunch laju2 kat Jusco Seremban. Tp ktrg missed starting cter la. Masuk je hall dh part Bella wat amukan kt Jacob. Nk tgk kali kedua mmg takla kan. Kena tggu la org download nmpknye.

Weekend ni selain kerja mmg tak g mana kot. Duit semakin mengempis. Mengadap Safiyya je la nmpknye.hihi.



ni masa 1st day aku start shift nk tinggalkan dia

baju baru mama dia belikan

ni gmbr pg td laki aku tidokan dia


Till then, xoxo!

No comments:

Post a Comment