Tuesday, July 31, 2012

Bulan yg sesak

Bulan ni adalah bulan paling sesak skali. Sesak poket yer kawan-kawan. Maklom la nk raya ni tmbh pulak roadtax bambee mati sehari sblm raya. Syahdu bukan? Dan aku pulak dh nk masuk 33 weeks. Brg baby ada sket lg nk kena settle kn pulak tu. Buatnya terbersalin awalkn bila masa nk g beli. Pastu ada hati gak nk ada baju raya thn ni eventho puasa x penuh. Fuhhh nanges tgk acc bank sendiri.
Anak2 buah pon xde budget utk duit raya thn ni. Parents pon. Hanya biskut raya je mampu beli. T_T

Tp alhamdulillah syukur ada suami membantu. Smlm dpt beli 2 pasang baju raya utk aku and dpt completekn baby checklist. Kami beli apa yg rasa btul penting je dulu. Warmer & sterilizer, car seat beli je kemudian memandangkn aku mmg dh plan utk breastfeed anak aku. Plng best dpt beli wardrobe comel and cradle utk little pwincess. Puas hati. Xyh pening2 pale nk beli babycot/playpen yg mmg akan mkn space. Aku xde bilik asing utk baby sbb masih duduk ngn parents. Ikot nasihat bbrp org yg berpengalaman, budak2 ni takkan dok lama dlm cot. So cradle ni kira ok la. Boleh guna smp baby 15kg and utk majlis akikah nnt. Oh btw, the baby cradle is from sweet cherry. Actually husband yg jatuh cinta ngn cradle ni. Hehe. Aku hanya menurut perintah sbb dia yg byr. :p






Smlm gak ktrg berbuka kt luar, kt johnny's steambot. Sementara nk tggu waktu berbuka lg sejam kami lepak2 la kt atas dan aku beli mag cosmopolitan dan in trend. Skali dpt free gift starter kit produk avene. Cashier tu ckp kalo kt luar price rm62. Wah wat a lucky day! Happy btul smlm. Hehe. Korg apa lg sila beli cosmo bulan august ni yer kalo nk free gift. In trend dpt sampul duit raya jeww.








Hari ni dan esok berazam nk basuh baju little pwincess dan kemas bilik. Harap2 mampu la laksanakan sbb bdn amat penat dan sakit. Mlm td xleh nk tdo lena sbb asek la nk wee wee and perut mengeras.

Till then, xoxo!

p/s: tenkiu suami coz u made my day.lebiulah!



- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment