Saturday, October 29, 2011

Sepintas Lalu

Fuhhhh,berhabuk blog. Padehal baru 3 hari tak update. hihi. Takde la byk sgt nk cerita selain dari family trip to KK. Tu entry lain yer. Dis time only random update.

Aku cuti agak lama,since ahad 23hb till khamis 27th then Jumaat MC sbb selsema teruk. Skrg pon bernafas cm ikan. Hidung tersumbat. Balik office mcm2 perubahan dari segi management team aku. Actually masa time off pon mmg dh tahu. haha. Dasar budak team aku yg mmg kecoh. Bos resign, 2 org akan jd team lead la, ada yg naik pangkat, beberapa org yg sedang gigih pergi interview dan ada yg nk hantar surat resign next monday. Tp mmg dah agak ramai yg resign sbb khamis aritu pay day + bonus. Mmg semua tggu masa je nk blah. Tp aku? Masih lg di sini. Nk resign tp tak reti2 nk cari keje lain. Aku masih fikir camne la keadaan tmpt kerja baru nanti? Aku kat H* ni dh lebih 4 tahun. Lgpon ada ke company nk hire aku?Sbb sedar diri tak berapa nk baguskan. Yg mmg power pon ssh nk cari kerja apatah lagi aku. Tp tak cuba taktau lg ye tak?Aih mcm2 lak fikir.

Dh aku bgtau td baru je dpt bonuskan tp mmg mimpi la nk simpan duit tu. Dh la kena tolak tax byk gila. Boleh beli 3 ketul wrislet Coach. Nak kena byr hutang crdit card lg. Si bambee lak kena anta servis lg. Oh duit mengalir laju begitu sahaja. Dpt la saving sikit je. Ok la dari takde langsungkan. Bersyukur....

Tp dlm pada nk byr itu ini, aku sempat rembat sedikit barang. Keperluan kan. Ewah!haha.



Dan juga setelah sekian lama, akhirnya aku dpt video dvd masa aku nikah bulan 5 aritu. Yes, mmg dh berbulan lamanya tp kata org itu ada masalah teknikal. Takpelah. Janji aku dpt dvd tu dan video pon ok. Kalau tak mmg aku tak byr baki yg tinggal.


 Apa lagi eih?








Oh malam ni ada post wedding photoshoot. Mmg tak seperti dirancang. Plan nk buat kt Bukit Tinggi tp dgn masa yg sgt menjelesi diri ini dan juga si suami, maka terpaksa buat mlm di area Putrajaya sahaja sejurus habis kerja. Baju pon tak sempat nk cari yg cantik2 ikot suasana mlm. Balik dari KK lak demam so cari yg asal boleh je. Takpelah. Janji semua ni cepat siap. Boleh lah aku dpt album kawen aku sebelom menjelangnya tahun depan. Amin.


Esok kerja lg. Weekend yg bosan kali ni. Ok la tu je nk cerita.
Sekian.


-aai

1 comment: