Tuesday, September 6, 2011

Our First Raya

Hello peeps! How was your 1st week of raya? Mine is ok. Not bad at all. Cuma emosi je lebih aku tahun ni. Even tho 1st day ngn family aku tp next day onwards ngn in laws sgt la sayu ye. Aku siap nanges mlm blk Melaka tu sbb adik beradik aku sume ada kt kg g beraya sama2. T__T





Raya ke-3 aku ke Singapore with family in laws beraya kat sana. We stayed in Parc Sovereign for 3d2n. 
Seriously mmg byk menguji kesabaran. Ramai sedara mara mereka kat sana. One whole day pegi beraya. So mmg amatlah penat ok. 1 rumah kat 2,3 jam. Hmmm. Tp part seronok, semua mkn sedap2! Memang bertambah ah lemak.





Then 2nd day ada masa setengah jam kat Vivo City sbb dah nak ttp masa ktrg smp. Dpt la beli sepasang kasut. Murah la bak kata laki aku. 19.90 sgd. Beli 1 je sbb plan asal bkn nk shopping. Next time perhaps!
Mlm lak lepak kat tmpt wajib fil. Mkn mi goreng ngn sup tulang. Aku tatau la apa yg sedap ngn sup tulang tu tp fil aku suka betul.



Blk Rembau on sunday ibu aku cerita meriah raya thn ni. Ramai gila org dtg rumah compared ngn thn sebelom ni. Maybe nak tgk org baru kawen kan? Haha. Bestnya kalo aku ada skali masa tu tp nk buat cmnekan.

Kesimpulan,aku bersyukur sbb dpt beraya bersama suami dan both side family thn ni. Even tho cara 2 family berbeza tp aku masih cuba belajar utk sesuaikan diri. Tak boleh dh nk ikot kepala hangin sendiri lps ni.heh

Now,aku dh sebok fikir warna tema baju raya tahun dpn wpon raya tahun ni tak abes lg.haha :p

-aai

No comments:

Post a Comment