Monday, March 10, 2014

Berjalan berdua dengan Safiyya

Rabu last week ktrg stay dekat Pyramid Tower Hotel sebelah je Sunway Pyramid. Reason to stay of course la ikot Wan ada meeting kat site for 2 days bwk Safiyya sekali. Well kali ni takde gambar bilik hotel sbb x sempat safiyya tdo masa tu. Hotel ni mahal tapi standard 3 star je. Yg bagusnya signal wifi mmg bagus so i can work from the hotel. Yg paling best, senang nk access to Sunway Pyramid. Aku ni punya la xtau siap ikot jalan luar nk masuk mall skali rupanya ada jalan dalam. Haha. Mmg ulang alik la aku bwk Safiyya. Lama oi x g Sunway Pyramid.

Hari Khamis just jalan berdua ngn Safiyya kat ground floor. Aku x pandai bwk stroller naik escalator. Lif lak slow asek ramai org je so malas la. Safiyya mula2 behave lps tu dia boring nk turun. Sempat beli baju kt H&M je. Masa kat Cotton On kids dia dh start buat perangai terus la balik. Makan pon x sempat so tunggu laki balik je ptg tu.
Cuma kali ni x best sbb encik suami x sihat. Dia cirit birit perut x sedap. Tp dia sempat la teman ktrg early dinner kat Manhattan fish market. Mlm tu dia rasa lapar baru ktrg tapau dinner makan dalam bilik. Tapau Carl's Junior ngn Cinnabon.





Jumaat tu Wan halfday tp dia nk rest so aku kuar berdua lg ngn Safiyya. Wan bg green light suruh beli baju Safiyya ngn baju aku. Lps beli baju aku kt Mango ktrg lunch kt Delicious. Actually aku pn xde selera nk makan for the past few days. Tp sbb kesian Safiyya so aku order kan dia pasta carbonara kids size. Aku makan berrylicious pavlova. Tu pn x sempat nk habiskan sbb Safiyya dh start cranky. Take away je. Tapi apa pon aku berjaya makan berdua dgn dia wpon kesabaran kena tinggi. haha. It's not easy to handle one active toddler alone ya. :)







Then pegi shopping baju Safiyya kt Cotton On Kids. Kalau la duit byk mmg dh mcm2 beli. Suka baju kat Cotton On. Comel. Last stop ingt nk beli lipstik kat Sephora tp Safiyya mmg x kasi chance. Ada 4x aku masuk Sephora tp x sempat nk beli apa2.
Mlm tu dinner kat Mcd sbb Wan nk makan bubur. Actually company cover 2 night stay je tp ktrg extend lg 1 night sbb esoknya Sabtu ada wedding kt KL.



Sabtu baru check out. Masa Wan g settlekan barang kt lobby dia suruh je aku g Sephora dulu bwk Safiyya. And finally dapat la beli apa aku nak. Tu pon Safiyya dh start mengada nk turun stroller.
Safiyya skrg dalam fasa x boleh tegur dan kalau apa dia nak x dapat mmg kat situ gak dia mengamok. Melalak mcm kena rotan. Kalo kena tegur sket dia ketuk kepala dia dulu lps tu melalak. Pastu lempang muka aku,cubit aku. Fuh mmg skrg stage dia menguji kesabaran aku.






Barang Safiyya je byk. Tu ada lg yg order online x sampai lagi. hihi. Cukup la shopping bulan ni. Not in the plan pun  sebenarnya sbb baru balik Langkawi. Lps ni nk beli barang rumah pulak.
Till then, xoxo!

No comments:

Post a Comment