Monday, November 17, 2014

MGTT & Masak

Huiiii geramnya Safiyya baru lps masukkn bangku kecik dlm kolah air yg penuh. Dh 1 hal aku nk bersihkn kolah tu. Dh la aritu dia masukkn selipar. Sakit betul lah hati.
Aku skrg dh 30 weeks so agak heavy nk bwk diri sendiri apatah lg mengemas. Dulu xde anak boleh la rilex. Ni ada toddler yg tgh byk akal ni mmg x dpt la. Keje buat sepah je. Hah x pasal buat luahan.

Weekend lps xde wat apa sgt sbb tgh bln kan duit x berapa nk meriah. Sabtu pagi kol 7 lebih cmtu dh keluar rumah pergi hospital Pantai Melaka. Aku kena minum air gula that day. Safiyya x mandi pon sbb masa nk keluar tu dia tido lg dlm buai. Tp sudahnya dia x tido siap teman aku kt hospital. Smp tepat at 830 am jd org first. Amek darah ngn sample wee wee lps tu minum air gula. Air gula Pantai xde perisa or gas ye. Mmg gula semata. Sbb penah ada experience masa Safiyya dulu aku pon minum sikit-sikit. Alhamdulillah x muntah. Pening sikit je lps tu. Puasa lg 2 jam, 11 am kena dtg blk amek darah n wee wee. Sementara nk tggu tu ktrg blk rumah. Wan basuh baju, aku ngn Safiyya dpt la tido 45min gitu. Smp hospital blk kol 1130. Otw tu hospital call ingtkan amek darah lg. Lab takut aku lupa. Bagus kan? 2x tu gak la Safiyya teman. Masuk toilet semua. X byk cter. Hehe. Lps amek darah 2nd time tu terus g Mahkota Parade lunch kt Nandos. Tahap lapar aku masa tu smp order dessert ngn add on lg 1 side dishes. Haha. Lps tu kekenyangan mcm nk meletop perut.


Oh nk dijadikan cter haritu Wan boleh tertinggal bag baju Safiyya kt Rembau. Nasib baik aku mmg ada standby baju dlm bag kecik dia. Tp takde la baju tido. So tak memasal la kena beli baju kt h&m. Malas ktrg nk patah balik Rembau.

3 lbh cmtu xtau nk pegi mana ktrg pon blk rumah. Safiyya masuk kete pengsan terus.
Ktrg laki bini pon membuta smp 6 lbh. Tu pon dgr Safiyya pnggil "mami" dari dlm buai. Lps maghrib camtu ktrg g dinner kt asam pedas hjh mona kota laksamana. 1st time mkn kt situ. Seriously ibu masak lg sedap. Masam betul asam pedas dia. Masam sedap xpe gak. Wan tu yg suka hirup kuah pon x habis. Mkn ikan je. Tp kedai dia tetap ramai org.





Then ktrg g Jusco nk beli pampers Safiyya. Kan semua tinggal kena la beli lain. Pastu beli barang dapo sikit sbb ktrg plan nk masak esoknya tu. Mls nk keluar lg.

Ahad pg aku bgn terus buat pancake for breakfast. Jgn harap lah aku nk buat from scratch. Ibu mengandong xde masa nk berdiri lama kt dapo. Haha. Aku dh beli siap2 yg dlm kotak brand Pillsbury. Just mix dgn fresh milk. Pastu aku buat 2 jenis. Plain ngn letak choc chip on top. Mkn ngn strawberry, maple syrup and choc syrup. Laki aku siap kagum kata sedap. Mcm hotel. Poyo. Tp mkn pakai tgn. Hahaha. This time aku buat dia mcm gebu n cantik. Aku ada baca kt blog iza, nk pancake gebu jgn overmix nnt dia flat. Berguna tips tu.


Dh melepak kejap lps makan, aku terus prepare bahan nk masak spaghetti aglio olio for lunch. Family akak ngn adik aku nk dtg. Mmg x kuasa lah aku nk masak nasik kan. Leceh. So buat yg mudah dan cepat saje. Lgpon laki i diet nk kurangkn nasik katanya. Hehe. And it's my menu of the day. Kejap je licin. Semua kata sedap. Pedas kan. Anak buah aku semua mcm piranha. Haha. Aku nk buat lebih tp kuali x besar. Tp cukup lah utk semua. Dpt la laki aku mkn bertambah.


Pastu dh melepak rest kejap. Kol 2 camtu start buat nutella brownies. Adik aku soh buat. Dia pulak yg teringin. So layankan aje. Senang giler buat tp next time aku patut kurangkn tepung kot or kurang kan masa masak. Sbb bila dh sejuk x chewy pon. Rasa padat. Tp sedap lah. Nutella kan. Ptg tu mkn pizza hut pulak akak aku belanja. Penat lah smlm seharian kat dapo. Kejap2 kang lap dapo. Mlm mmg x masak dh sbb nk blk Rembau. Singgah mkn nasik kukus ayam goreng je kt area Melaka Pindah. Sedap.





So that was my weekend. Safiyya good girl je. Dia tau tu rumah dia so pandai buat hal sendiri. Cuma main kt playroom ajak daddy teman if aku xde kt dapo. Pandai dia. Haha. Ok la tu je nk cter. Bye!


- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment