Tuesday, October 16, 2012

Cucuk sebulan

Today my baby is 35 days old. Cpt je kan tp still aku x habis lg pantang. *sigh*
And harini jugak appointment ngn klinik kesihatan rembau for Safiyya 1st month jab. Encik suami pegi training kt k.tganu maka cousin aku la teman. Kol 8 pg dh tercongok kt klinik. Tak ramai pn org lg but still registration process amatlah lembap.

Then 1st thing nurse timbang berat,ukur lilit kepala n tinggi Safiyya. Kena la bukak baju semua. Berat Safiyya now dh 4.1kg. Alhamdulillah sihat anak mommy.
Lps tu aku kena g amek darah n urine. Cousin aku la tlng uruskan Safiyya. Seb baik dia yg ikot. If laki aku konfem dh panic. Haha. Dia mana reti lg nk pakaikan baju Safiyya.

Lps tu trus msk bilik nk cek aku and tanya psl family planning. As usual aku x decide lg nk amek apa. Masa ni lak Safiyya poo poo dan nk nenen. Cousin aku tlng tukarkan diapers dia. Then pegi bilik vaksin utk cucuk Safiyya. Nurse soh bg susu dlu sementara dia nk prepare brng nk cucuk. Lgpon Safiyya dh merengek2. Sian. Masa nk cucuk aku soh cousin aku yg pegang sbb aku x smp hati tgk anak aku kena cucuk. Dia nangis kejap la mebi sbb terkejut. Pastu stop. Tp air mata meleleh ye. Sentap aku tgk sbb x pnah lg die meleleh air mata ni. Huhu.
Dh sudah cucuk tu tunggu lak turn nk jumpa doc. Doc nk check baby. Alhamdulilah sume ok. Safiyya sihat. Maka teruslah pulang ke rumah. Xde pulak doc bg ubat demam ke apa. Hope Safiyya x demam tp aku akan monitor la.

Safiyya now suka berpegang/peluk waktu siang. Bila letak dlm cradle mula la terjaga,terkebil2. Tdo x lena. Mlm lak masih lg berjaga every hour tp bkn nk nenen pn tp menggeliat mcm nk nanges.hehe. Nk alih tgn pn merengek2. Ngade taw. Seb baik x mntk kena dodoi mcm waktu siang. Kalo x sure aku pitam. Semoga abes pantang nnt cik Safiyya boleh tdo lena spnjg mlm. Heee.. Apa lg eh? Oh btw berat aku turun sekilo je. Skrg 59kg. Lg 4kg dpt berat sblm kawen. Yeah.

InsyaAllah nx week masa raya haji,aku buat kenduri aqiqah utk Safiyya dan Amsyar anak kteh aku. Takde cukur jambul sbb tu bkn adat kite bak kata ibu aku. Plannye nnt selawat n usap kepala bayi berdua tu. And aku pon dh prepare doorgift. Kpd kwn2 yg mengenali diri ini sudi2 la dtg rumah masa kenduri 26th oct nnt ye. Lps isya' insyaAllah.
Ok lah jom layan gmbr Safiyya my sweet lil angel.













Till then,xoxo!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 comment:

  1. comelnya dia :)
    cpt je dh 4.1kg.minum susu ibu byk ni hehe.
    berat u lg 4kg je nk turun?sobsss.sikit je eh naik masa preggy.i ni last b4 beranak 69kg.skrg br 61kg.huahuahua.nk turun ke 55kg jauh benorrrrrr.

    ReplyDelete