Monday, October 22, 2012

Cerita semalam

Oh sejak ada anak ni,x terupdate blog.eceh! Buat masa skrg ni x byk sgt story as im still in confinement mode. The good news is, lg 3 hari which is thursday aku abes pantang. Wiehuu! Mcm la aku pantang beriye kan but still aku pantang ais,seafood and pakai socks. Aritu aku lps gak kuar bwk safiyya g jusco mkn kfc. Then mlm tu safiyya meragam. Menyesal bwk die kuar. Mengada sgt kan x abes pantang lg tp nk gak bwk anak berjalan.

Progress safiyya, today dia dh 41 hari. Dah pandai nk mskkn tgn dlm mulut, senyum2 bila org agah n borak2 ngn dia. Badan dh makin semangat. Naik lenguh tgn bila menyusukan dia. Oh and my baby pn dh sunat smlm. Buat kt bidan kg je. And safiyya is one strong baby. Nanges kejap je then ok. Hehe.

Smlm gak aku kuar ngn laki aku nk beli lauk so tggl la Safiyya jap kt umah. Aku dh bg nenen siap2 la and masa aku kuar tu die tgh tdo. Bekalan susu pon ada cuma aku br ajar die pakai botol skali je tp aku pk2 xpe la cuba tgglkan die ngn ibu jap. Akak aku pon ada masa tu. Ada la dlm sejam stgh aku kuar. Smp je umah aku tgk akak aku tgh tenangkan safiyya. Akak aku ckp die mengamok. X penah dgr safiyya nanges cmtu since lahir. Meleleh air mata okay. Aku trus amek n bg susu. Smp sedu sedan anak aku. Huish sebaknya. Trus la aku fikir cmne nk tgglkn dia 12 jam masa aku kerja nnt. Tak sanggup aku tgk/dgr dia nanges. Hmm ada lg 19 hari je nk ajar dia ni.
Kejap je dh nk masuk kerja blk. Bosannya! Tp kang x keje mana nk dpt duit beli brng keperluankan. Maka marilah tabahkan diri.

Ni gmbr safiyya smlm. Dress daddy belikan kat tganu. Selipar dora, makngah dia bg. Comel je kan?hehe.



Till then, xoxo!



- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment