Wednesday, October 21, 2015

Safiyya's 3rd birthday

Dh sebulan lebih punya hal baru nk cerita kat sini. Simple birthday celebration je pon utk Safiyya. Last year celebrate ala kadar sbb aku pregnant xde mood nak plan apa masa tu. Just order cake je. This time awal jugak plan. 

Mula-mula ingat nk buat kat kfc. Dgn family besar aku lah. Sekali adik beradik aku semua ada hal. Kecewa jugak lah aku masa tu. Aku kesian kat Safiyya je sbb nnt dia takde kwn nak main together. 

End up aku pilih Nando's. Sbb aku suka Nando's haha. Small party je. Yg dtg ibu,along,adik pastu parents in law, kakak ngn adik ipar aku. Tu je. Ada jugak la sorg cousin Safiyya yg layan dia. 10 org je. Ala-ala private party gitu. Kahh. 

Tema Elmo sbb Safiyya masa tu suka Elmo. Birthday cake rupa Elmo aku tempah kt baker Melaka. Rupa cantik tp x sedap. Aku patut buat brownies je. 
Crop top tutu skirt Safiyya aku tempah ngn Bellebabiesdesign. Sampai on the day nk celebrate tu. Nasib baik. Good services ngn diorg ni. Nk tempah lg nnt utk birthday Adele nnt. 
Pastu g beli helium balloons ada rupa elmo bagai. Suka la Safiyya. Seronok tgk dia happy. Safiyya ni picky eater mkn fries, nasik putih ngn telo dadar. Lain rupa bentuk dia xmau. So dia mkn gak la fries kt Nando's tu. Birthday cake pon dia makan la sikit. 

Masa nk tiup lilin tu dia malu sudahnya cousin dia Amirah tu tiup. Org nyanyi ramai-ramai bila staff Nando's bwk cake tu kat meja.hihi. Yg x best takde pn gambar kami berempat. Sbb Adele meragam je xnk org lain. Penat ok. Aku makan pun x habis. Tp takpelah janji Safiyya happy. Ni je gambar yg ada. 










Last picture tu dia excited nak bukak hadiah. Hehe. 
Itu je lah ceritanya. Semoga anak mommy sentiasa happy, jadi anak yg baik,beriman,solehah,bijak dan dgr cakap mommy daddy. We loves you so much Safiyya!

Till then, daa!

No comments:

Post a Comment