Wednesday, November 13, 2013

14 months

Semalam Safiyya genap setahun 2 bulan. Makin kuat membebel, jalan pon dh steady, makan ikut mood. Ada masa mkn byk ada masa 1 sudu je.

Skrg suka layan nursery rhymes by Appu series. Fav song clap your hands.


Dia faham bila ckp "baby no/jangan". Dia stop kejap then buat balik especially kalo dpn laptop aku. Mmg xnk berganjak.

Word push pun faham. Ikot mood. Bila aku tnjuk benda alah push n walk tu dia g la amek n push. If aku tunjuk mainan dia n suruh amek, dia pegi la amek. Means that dia fhm la kan?

Kdng2 bila suap mkn dia tiup dulu eventho benda tu sejuk.haha.
Bila sebut "mata mata" nnt dia pejam mata dia. Comel.


Ada 1 mainan yg stacker tu. Dia pandai la letak bila aku bg bekas yg betul. Setiap kali berjaya letak aku akan tepuk tgn. Dia pon buat cmtu each time dpt stack up benda tu. :)



Bab jalan mmg skrg dh xnk org pegang tgn. Jalan je. Aritu masa kt Old Town siap keluar masuk. Takleh tinggal dh.


Gigi ke-5 pon dh keluar. Yeay! Safiyya ni jenis gigi tumbuh satu-satu.hehe. This time x demam tp cranky giler. Air liur pon x meleleh tu yg x sangka tiba2 ada lg 1 gigi keluar.
Happy 14 mo Safiyya sayang! Mommy so proud of u!


Till then, xoxo!


- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment