Wednesday, December 7, 2011

Free and Easy

It's my 4th day in Kuala Terengganu. To be precise in the hotel room at Primula Beach Hotel. But i don't mind at all. Mmg dh plan bila suami pergi training 9-5 aku dok je dlm bilik tgk tv,tidur,makan dan buat je la apa aku suka tanpa perlu risau psl kerja, nak masak apa mahupun nak kemas apa. Budget bila kat rumah aku rajin sgt la kan. :p

Breakfast kt hotel ni not bad la. Setiap hari tukar menu utama kecuali nasi dagang. Yg tu mmg every day ada.
Pg td aku mkn mee goreng,scramble eggs, chicken porridge,fruit salads and bolognese spaghetti. 1st time breakfast hotel mkn pasta. Yg ni breakfast smlm. Nasi kunyit dan sambal ikan apa ntah. Sedap gak.


Masa sampai nk check-in aritu, Wan dah nmpk ada spa kat hotel ni. So aku pon dh teruja. Kira at least ada la benda aku nk buat. Ayer Spa ni ada beberapa cawangan kat KLIA, Langkawi dan Kota Bharu so it means 1st impression aku mesti la bombastic spa tu kan. Maka smlm aku pon call buat appointment utk relaxing aroma massage selama 45 minit sbb tu je yg murah. haha. Bila aku masuk je spa tu cm agak kecewa la. Tmpt kecil je dan merimaskan. Org takde so staff dok lepak la takde kerja. Bila aku masuk semua pun pandang. Seb baik memuji aku so kembang hidung jap. Bilik utk body massage ada 1 je yer pastu kecik. Tp takpela seb baik aku sorg je masa tu. Dah la budak pompuan tu byk ckp. Mmg takde la relaxing pon. Lps spa massage aku pon melepak jap kt area pools hadap laut. Saje nk rasa angin laut. Tp kejap je la sbb sorg2 kan.


Balik bilik aku dh mula lapar. Padehal breakfast mkn byk, kul 11 dh mkn maggi cup ngn mango pudding tp tetap lapar yg mmg takleh tahan. Nk keluar hotel cari makanan tgh panas dan berjalan kaki mmg tak la kan. So aku pun terus order room service.


Nasi goreng kampung ada 2 ketul ayam, rojak, telur mata dan 2 cucuk sate ayam. Nyumm! Seb baik sodap. Lps tu bantai membuta. Owwhhh life is so good!hehe. Plan nak g makan sotong celup tepung ptg tu terpaksa cancel sbb aku dh kenyang gila. Harap dpt makan before blk Rembau nnt.
Ni gambar kami 2 mlm lepas sekitar hotel. hehe.





Sekian.


-aai

2 comments:

  1. ahhh life is so nice.syoknye uuuuuu.terengganu n kelantan adalah 2 negeri + perlis lupa lak di semenanjung yg i tak pernah jejak lg.hahaha.bila la agaknye nk smpai sana.huhu

    ReplyDelete
  2. Hi mommy to be!u akan sampai gak 1 hari nnt.babymoon nnt ke ajak la husband :)

    ReplyDelete