Monday, October 29, 2012

Kenduri Aqiqah S&A

Raya haji 26th oct aritu ktrg buat kenduri aqiqah safiyya ngn amsyar anak kteh aku. Siang tu korban lembu kt rumah then mlm solat maghrib,selawat sambil usap kepala both babies then solat isya'. Mak ayah aku x expect ramai org dtg sbb raya hajikn mesti ramai beraya kt rumah tp alhamdulillah ramai gak dtg. Abes gak doorgift. Lauk masak sendiri and ada gak upah org utk masak lauk kari daging. Ada ayam berempah,sambal kentang ngn tempe,perut masak lemak cili api,kari daging,sup tulang ngn sayur campo.
Org melaka belah laki aku pon ramai dtg. Eksaited nk tgk baby. :)

Mlm tu jugak aku ada buat buaian berendoi tp aku sewa sbb saje nk begambar.bole?haha. Xde plan pn nk buat asalnya sbb aku bkn ada marhaban ke ape tp adik aku jumpa lilchemz buaian berendoi kt website cerita negeri. Dia tgk cantik n harga mcm murah sbb pakej promo. Masa tu 2 hari sblm kenduri. Aku pm diorg kt fb tanya free x on 26th dan mmg rezeki aku diorg mmg available n otw nk blk kg which is dkt je ngn rumah aku. Hari khamis dtg trus pasang. Aku suka. Harga murah rm150 je. Safiyya pon sgt behave dok diam je dlm buaian tu. maybe die feeling2 princess.hihi.. Dr masa pregnant lg berangan nk buat buaian berendoi ni. Syukur dpt gak buat utk Safiyya.

Baju safiyya mlm tu given by my kak ipar. Aku dh siap beli warna white pink tp skali nmpk dada. Takut dia sejuk. Seb baik kak ipar bg bju anak dia yg dh x pakai. Rezeki Safiyya.

Doorgift pulak aku bg buku yasin ngn muffin. Personalized brown paperbag,doily paper ngn love clip order kt Aqish Collections. Aku sgt suka. Comel. Sbb order bwh 100 so mahal sket la harga sekeping paperbag tu.

Btw,ada tema bagai ok kenduri aqiqah ni. Biru pink sbb skali ngn anak kteh aku. Tu yg buaian tu byk kaler biru. Heh.
So esok harinya tu aku ngn laki bwk Safiyya g botakkan kepala. She is now botak tp semakin adorable. Mesti la puji anak sendirikn.haha. Jom layan gmbr yg x brp cantik ni. Anak buah yg snap.zasss!

























Till then,xoxo!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 comment:

  1. elok je baring sebelah2. takde adegan tarik menarik rambut kan? :P

    nak doorgift satuuuu

    ReplyDelete